Deelnemende bedrijven CleanCampagne flink in het zonnetje gezet

8 mei 2014

Deelnemende bedrijven CleanCampagne flink in het zonnetje gezet

De afgelopen periode zijn deelnemende bedrijven aan de CleanCampagne flink in het zonnetje gezet door FC Groningen in samenwerking met de Energy Valley Topclub. Royal Hoitsema Labels stond met haar logo op het shirt van FC Groningen tijdens de wedstrijd tegen FC Twente op 12 februari. Het bedrijf kreeg deze kans, omdat het in de hele bedrijfsvoering duurzaamheid een plek heeft gegeven. Ook de andere deelnemende bedrijven werden door de FC flink gepromoot. Ze stonden bijvoorbeeld elke thuiswedstrijd met het logo op de led beboarding.

In totaal doen al 25 bedrijven mee aan de CleanCampagne. Ook heeft de CleanCampagne de interesse gewekt bij een groot aantal andere bedrijven. De CleanCampagne stimuleert bedrijven om samen met sportclubs zoals Gasterra Flames, Lycurgus, FC Groningen en NIC stappen te ondernemen om te verduurzamen. Deelnemende bedrijven krijgen actieve ondersteuning van een ‘Clean Coach’ voor onder meer advies over energie- en kostenbesparing. Bij succesvolle inspanning kan het bedrijf via de bij de CleanCampagne aangesloten sportclubs FC Groningen, GasTerra Flames, NIC en Lycurgus in aanmerking komen voor gratis publiciteit.

Aanmelden
De CleanCampagne loopt nog één kwartaal. Omdat steeds meer bedrijven zich aanmelden, wordt op dit moment hard gewerkt aan een opvolging. Bedrijven kunnen zich nog steeds aanmelden via www.cleancampagne.nl.

Initiatiefnemers
De initiatiefnemers van de CleanCampagne zijn Energy Valley Topclub, Natuur en Milieufederatie Groningen, SynerMediaGroep, Provincie Groningen en Gemeente Groningen in samenwerking met het Energie Convenant Groningen en MKB Nederland Green Deal. De CleanCampagne maakt deel uit van het uitvoeringsprogramma van de Energy Valley Topclub.