NMF Groningen Samen voor een mooi en duurzaam Groningen.
Menu
Clean Campagne succesvol van start

Clean Campagne succesvol van start

Maandag 26 november 2012 is de Clean Campagne tijdens de netwerkavond van Martini Sport in de ABN-AMRO Business corner van de Euroborg succesvol van start gegaan. De campagne wil ondernemers in het MKB stimuleren te verduurzamen door energie te besparen.
De belangstelling voor de Clean Campagne was groot. Vele noordelijke ondernemers hebben zich deze avond ingeschreven voor deelname aan de Clean Campagne, een initiatief van onder meer de Natuur en Milieufederatie Groningen.

Zowel de initiatiefnemers als bestuursleden van de aangesloten noordelijke topsportclubs kwamen deze avond aan het woord. De Clean Campagne bewerkstelligt namelijk een samenwerking tussen de deelnemende ondernemers en de Groninger topsportclubs. Hoe meer de ondernemer bespaart, hoe meer exposure de ondernemer krijgt bij de topclubs.
De netwerkavond werd vermakelijk aan elkaar gepraat en gezongen door Arno van der Heyden.

Daarnaast waren topsporters van de aangesloten clubs aanwezig bij de kick off. Topspelers Jamal Boykin en Thomas Koenis waren aanwezig namens GasTerra Flames, Ricky Wu en Susan Veldstra vertegenwoordigden NIC en Lycurgus werd vertegenwoordigd door Dennis Borst, Jake Wiens, Mart van Werkhoven en Fabian Dosset.

Robbert Klaver, commercieel directeur van FC Groningen, legde met gepaste trots uit hoe FC Groningen succesvol energie heeft kunnen besparen door te verduurzamen. Bestuursleden van de andere aangesloten topsportclubs gaven vervolgens op zeepkisten aan waarom zij de Clean Campagne actief willen ondersteunen.

In de pauze konden ondernemers zich inschrijven voor de Clean Campagne. Vervolgens legde Arno van der Heyden op muzikale wijze het Scan – Doen – Groentraject van de Clean Campagne uit. Hierna vond de officiële ondertekening door de initiatiefnemers plaats. Met zichtbaar enthousiasme bekrachtigden gedeputeerde Piet de Vey Mestdagh (Provincie Groningen), wethouder Jan Seton (Gemeente Groningen), Martin Kloet (MKB Nederland), Siegbert van der Velde (Natuur en Milieufederatie Groningen), Hans Overdiep (Energy Valley Topclub), Jeroen Koekoek (SynerMediaGroep) en Mario Sabel (Energy Expo) de Clean Campagne met een handtekening.

Reinout Gorter van CE Couriers en Gerard Bolhuis van Bloemen-Mozaïek EuroFleur Eelde deelden vervolgens hun ervaringen met de Clean Campagne met de aanwezigen. De avond werd afgesloten met de mogelijkheid om zich aan te melden voor de Clean Campagne.

De Natuur en Milieuorganisatie kijkt terug op een geslaagde kick off van de Clean Campagne, en hoopt op een grote deelname aan de campagne. Want bedrijfsverduurzaming creëert een aantrekkelijke win-winsituatie voor zowel ondernemers als topsportclubs!


Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste natuur- & milieunieuws in uw mailbox:
Inschrijven
Volg ons via social media  
 
Wij worden gesteund door:
Nationale Postcode Loterij
CBF